Poly Bridge

Poly Bridge fra indie-utvikleren Dry Cactus er overraskende morsomt.

Skrevet av raoul duke / 25. November 2015

Poly Bridge er et veldig simpelt spill som jeg faktisk har blitt helt forelsket i, det er bare kjipt at spillet fortsatt er i "Early Access" og ikke er helt ferdig enda. Da er det positivt at disse utviklerne faktisk er flinke med å gi ut oppdateringer og nye brett ofte.

Poenget med Poly Bridge er ikke noe banebrytende i det hele tatt, her skal du rett og slett bygge en bro mellom to steder. Du må passe på å bygge den sterk nok slik at diverse biler og motorsykler kan passere trygt, og det er best om du holder deg under budsjettet du har fått tildelt. Det som gjør dette spillet bedre enn andre spill med samme konsept er at fysikken og simuleringen av både kjøretøy og byggematerialer faktisk er ganske realistisk og morsomt å se på. Du kan bruke treverk, stål og jern, og du kan koble det sammen ved hjelp av kabler, hydrauliske stempler og diverse andre materialer.

Hvert brett har et mål om å bygge en viss type bro, det kan f.eks være hengebroer, vippebroer, heisbroer osv, men det betyr ikke at du absolutt må følge spillets anbefalinger. Her kan du være så kreativ eller lite kreativ som du måtte ønske, det er opp til deg hvordan du vil transportere kjøretøyene fra A til B. Du kan for eksempel spare litt penger på å bare bygge en rampe på en side og håpe at kjøretøyene får nok fart til å kunne hoppe over til andre siden. Brettene starter enkelt og greit, og i starten vil du nok tro at du er en mester i bro-bygging, men det blir vanskeligere etterhvert. På noen av brettene må du virkelig bruke all kreativiteten din for å få de stakkars folkene over til andre siden, og når du fullfører et av disse vanskeligere brettene gir det en fantastisk mestringsfølelse. Blir du ferdig med de 60+ brettene som er inkludert kan du også lage dine egne brett i sandkassen, eller laste ned andre brukeres brett. Her finnes det selvfølgelig mye rart.

Grafikken er veldig sjarmerende, og har en slags minimalistisk 3D følelse. Musikken i bakgrunnen kan bli litt repeterende, men er også sjarmerende nok. Jeg savner litt mer variasjon i musikken, eller en funksjon som lar oss spille av vår egen musikk.

Anbefales!

8.5/10

• Veldig sjarmerende