Anmeldelse / Film & TV

• Jaa og Jovovich
  • Solid visuelt
  • Tar ingen sjanser

Monster Hunter

Anmeldelse / Film & TV

17. mars 2021

Monster Hunter er en fantasy action film regisert av Paul W.S Anderson. Den basert på Capcoms spillserie av samme navn, og har Milla Jovovich og Tona Jaa i hovedrollene. Filmen har på grunn av Corona aldri hatt kinopremiere i Norge, men ble nylig tilgjengelig digitalt, og kommer på Blu Ray og DVD 29 mars. Sistestopps filmanmelder kjøpte filmen for å kunne videreformidle om filmen er verdt prisen, eller om du på til den kan leiest for lavere sum.

Når en film er regisert av Paul W.S Anderson, så forventer du ikke ett mesterverk, men en ålreit action film. Du vet akkurat hva du får. Anderson har selv kalt seg en «populist regissør», som lager film for å underholde folk. Der treffer han forsåvidt. Monster Hunter har en enkel historie. Jeg ville gjerne sett litt mer historie, og utforskelse av denne verden. Noe av det beste med filmer i fiktive univers, er verdenskapningen.

Filmen leverer på action. Selv om de er litt mye klipping til tider, var sekvensene solide og jeg visste alltid hva som skjedde. Milla Jovovich har spilt i slike filmer før, og er en solid action heltinne. Tona Jaa er også grei i sin rolle. Ingen av de to spiller spesielt komplekse karakterer, men det var nok ikke det som var grunnen til at de fikk rollene. De to har solid kjemi, og er underholdene sammen, til tross for språkbarrieren.

Det treffes også godt på monstrene i filmen. De som blir skapt er kreative og visuelt interessante vesen. Filmen er, ikke uventet, på sitt beste når monstrene er med. Jeg har sett filmer med mye høyere budsjett en dette bomme på dette. Jeg var imponert over hvor mye vi fikk se av dem. Ofte i slike filmer blir de skjult bak klipping eller i mørke scener. De nye Godzilla filmene synder på dette området.

Monster Hunter er akkurat hva du forventer. En grei action, som ikke revolusjonerer noen filmsjanger, men leverer solid underholdning. Selv om filmen ikke er så mye dyrere enn en kinobillett, bør de som ikke er superinteressert kanskje vente til den er tilgjengelig på filmleie.

6.0/10

• God action
  • Jaa og Jovovich