Paul Walkers siste film

Furious 7 er regisert av James Wan og mesteparten av di gamle skuespillerene returnerer til serien. Filmen foregår en stund etter den forrige og handler om Deckard Shaws (Jason Statham) hevntokt mot Dom (Vin Diesel). Etter at han dreper Han må Dom samle "crewet" sammen for en siste jobb.

Når vi ser Fast and Furious filmer forventer vi jo action og her skuffer ikke denne. Filmen er full av urealistiske og overdrevne action scener. Jason Statham gjør god figur som skurk, men er brukt merkelig. I tidlige deler av filmen dukker han tilfeldig opp og så forsvinner han igjen. Filmen introduserer noen nye karakterer; Ramsey (Nathalie Emmanuel), en kvinnelig, Mr. Nobody (Kurt Russell) en mystisk agent og Kiet (Tona Jaa), en "henchman" for skurkene. Kurt Russell karakter en interesant og kul, å får nok tid foran skjermen til at han er velkommen tilbake i en eventuell oppfølger. Noen James Wan gjør rett er bruken av Tony Jaa. Han blir ikke bare en tilfeldig fiende, men får gjøre det han kan best, slåss og være akrobatisk. Action sekvensene mellom han og Walker er gode.

Dessverre er ikke alt bra med denne filmen. Hand to hand kamp scenene er underholdende, men filmet irriterende. Heldigvis blir di reddet av kompetente action skuespillere og stunt team. Som alle andre Furious filmer er plot, skuespill og dialog cheesy og dumt. Som tidligere nevnt er Statham brukt for lite. Det samme gjelder Djimon Hounsous skurk nummer 2 og Dwayne Johnson. Når du har tilgang til the Rock så bruker du han mer. CGI-en brukt på di manglende Paul Walker scenene er lett å se når du prøver å se det, men jeg kan ikke kritisere filmen for det. Tyrese GIbson er ment som "comic relief", men mye av det han sier blir dumt istedenfor morsomt.

Filmen er en som vi forventer en overdreven, dum og veldig underholdende action film. Dersom du forventer god dialog og plot blir du skuffet. Filmen er et fint farvel til Paul Walker og om dette skulle bli den siste er det en verdig måte å avslutte på. Selv om jeg tviler på at Universal vil pensjonere sin mest suksessfulle serie.

7.5

• Bra action
  • Veldig underholdende