A Star is Born er ett romantisk musikk drama regisert av Bradley Cooper, i sin regi debut. Cooper spiller også hovedrollen sammen med Stefani Germanotta. Hun er kanskje bedre kjent for vanlige folk som Lady Gaga. Filmen handler om en hardt drikkende rock stjerne som treffer en ung talentfull sangerinne. Dette er den fjerde remaken av filmen med samme navn fra 1937.

Bradley Coopers debut som regissør er meget sterk. Dette er jo den typen film som er designet for å vinne priser, men når sluttproduktet er så bra går det fint. Cooper er også veldig god i sin rolle. Det er mange små nyanser med det han gjør, som er veldig bra. Gaga er også veldig god i sin rolle. Cooper får jo spille den rollen som kanskje er "enklere" å imponere i, men Gaga gjør god figur her også. Hun er også bra på syngingen, men det sjokkerer nok ingen. Sam Elliot spiller Coopers bror i filmen og er også veldig god i sin birolle. En annen mindre rolle som bemerket seg positivt var Andrew Dice Clay som Gagas far.

Filmens historie var god. Selv om den kanskje er forutsigbar til tider så gjør det ingenting når det er så bra. Det var ikke så mye som overrasket meg, men måten det var skrevet gjorde det meget spennende. Filmens musikk var også bra. Det er vanskelig for meg å bedømme sangene etter å kun ha hørt dem en gang, men jeg likte de fleste da de ble sunget.

A Star is Born er et meget sterkt og voksent romantisk drama som sikkert kommer til å snike masse priser til våren. Jeg hadde ikke klaget om det skjer. En meget solid film som definitivt anbefales.

8.5

• Coopers regi og skuespill