Fengselsbyggesimulator med mørk undertone

Husker du Theme Hospital som ble utgitt for en del år siden? Ta det, og bytt ut pasienter med fengselsfugler, og bytt legene ut med sikkerhetsvakter, så har du Prison Architect.

Målet ditt er å bygge et fengsel og drive dette. Hvordan du vil gjøre det er helt opp til deg. Vil du bygge en gigantisk institusjon med toppsikkerhet og små celler? Eller vil du ha luftige rom, lett men trygg sikkerhet, og muligheter for rehabilitering og arbeid? Eller lage et luksusfengsel for en enkelt fange og se hva han finner på i løpet av en dag? Det er helt opp til deg! Spillet er fritt frem akkurat slik du selv ønsker, og du har et stort arsenal av rom og gjenstander, personale, og innstillinger du kan justere og bygge på.

Blir sandbox-modusen for uoversiktlig eller vanskelig, er det en campaign-modus som fungerer mest som en opplæring. Opplæringen viser deg hvordan du bygger ting, og hvordan du skal håndtere brann, fengselsopprør og skader.

Selv om det er underholdende over lengre tid, får du alltid nok av spillet for en stund. Når du er gått lei av å bygge, kan du forsøke å rømme fra ditt eget fengsel med escape mode. La PC'en ta over styringen av fengslet, og ta selv over rollen som en innsatt. Du skal nå forsøke å rømme fra fengslet på hvilken som helst måte. Start slosskamper, skaff gjenstander som kan hjelpe deg, og team opp med andre innsatte for å lage mest mulig kaos. Men ikke tro at det blir lett. Og dersom det fortsatt ikke er nok underholdning, kan du hente et brukerlagd fengsel fra Steam, og forsøke å rømme fra dette.

Utviklerne gir stadig ut nye patcher til spillet som legger til nye funksjoner, gjenstander og balanseringer, så det er alltid en grunn til å komme tilbake for å kikke mer. Absolutt et spill som kan anbefales, dersom du liker byggesimmer.

7.5

• Underholdende sim
  • Alltid noe nytt å pusle med