The World Needs Heroes

I Mai kom ble Overwatch sluppet, til såpass stor suksess, at det gikk negativt ut over ett annet spill, Battleborn. Det spillets spillerbase krympet mye på grunn av Overwatch. Siden det er multiplayer only, er det nøvendig å spille mye før en karakter kan settes.

Siden dette er en "hero shooter" er det viktigste her karakterene du spiller med. Dersom de ikke er bra balansert funker ikke spillet. Jeg spilte ikke spillet da det først kom ut, så jeg vet ikke hvordan det var da, men kan si at nå føles alle godt balansert. Ikke alle karakterer har like mange abilities eller health points, selv i samme klasse, men hver karakter har ett unikt og godt utvalg. De er balansert slik at hver karakter har styrker og svakheter, uten at en karakter blir NØDVENDIG å bruke. Gode og varierte valg av karakter er veldig viktig. Karakterenes design er også topp kvalitet. De har alle distinkte design, og flere alternative kostymer.

Hver game mode er simpel, men virker. De fokuserer på lag spill. Å spille objective og strategisk er mye bedre enn å prøve å få kills. Jeg opplevde mange ganger å dominere matcher, fordi laget mitt gjorde gode karakter valg som fungerte sammen. Spillet har også forskjellige maps for de forskjellige modene; Assault, Escort, Control og Hybrid. Det eksisterer også en Brawl mode og en "competetive mode". Brawl har diverse restriksjoner, og competetive er for mer seriøse spillere.

Overwatch er ett multiplayer only spill så det eneste du kan bedømme det på.  Blizzard har levert ett topp kvalitet spill. Karakterer, maps og modes er alle solide. Dersom du liker hero eller FPS og er glad i å spille objectives, er dette spillet for deg.

9.0

• Gode helter
  • Solid gameplay