Broforce!

Broforce er et indie run and gun plattform spill. Spillet har ganske enkel gameplay. Spillet ble sluppet i Oktober på PC, og 1 mars gratis på PS+ på PS4. Du styrer en av mange karakterer basert på kjente action helter.

Spillet har ganske simpel grafikk, men det er en del av spillets sjarm. Stort sett alt du ser kan ødelegges med å skyte det. Hver karakter har to våpen, som er basert på filmene du er med i. Hver karakter er gode i forkjellige situasjoner, og har solid og variert design.  Mine favoriter er parodier på MacGyver, Neo, Blade og The Terminator. Noen karakterer er selvsagt bedre enn andre. Level har stort sett enkelt og greitt design, men skuffer litt på vanskelighetsgrad. Den er veldig ujevn, hvor du kan spille ett vanskelig level, etterfullt av tre enkle. Dette kan bli frustrerende, spesielt når du blir bombadert fra alle kanter, og kun kan tåler ett skudd før du dør. Det er veldig mye som eksploderer rundt deg til tider, så du kan fort dø plutselig dersom du ikke følger godt med.

Spillets heavy metal fylte soundtrack, som er skrevet av Deon van Heerden, er noe av det beste med spillet. Det gir deg en følelse av at du spiller en actionfilm. Musikken gir ikke bare rett følelse i spillet, men er generelt ganske episk. Fiender og bosser i spillet har samme varierte og solide designet som heltene har. Veldig mange har diverse eksplosiver festet til seg så bevegelse er nøkkelen til å overleve. Spillet skuffer også litt på kontrollene og tutorial. Jeg døde veldig mange ganger på grunn av kontroller som ikke reagerte. Spillet er heller ikke spesielt behjelpelig der det gjelder å fortelle deg om kontrollene. Hver karakter har ett begrenset spesial våpen som du ikke blir fortalt hvordan fungerer. Du er nødt til å teste hvordan det virker, og må sløse vekk en bruk av evnen.

Broforce er ett ganske enkelt, men underholdende spill. Det er ikke spesielt langt eller komplisert, men varierte helter og episk soundtrack gjør dette til ett solid spill. Du vil nok få mer nytelse ut av spillet dersom du spiller online co-op istedenfor alene. Til tross for noen feil er dette verdt å prøve

7.5

• Varierte karakterer
  • Episk soundtrack