We will build a better world

X-Men: Apocalypse er den nyeste filmen fra Bryan Singer. FIlmen har ett bredt spekter med skuespillere.

Jeg likte de forrige tre X-Men filmene veldig godt, og må dessverre si at denne skuffer sammenlignet med de. Den er ikke en dårlig film, men har en del problemer. Den bruker altfor lang tid på å begynne skikkelig. Det er veldig mye "build up" før det skjer noe. Det skal sies at når det først begynner så leverer filmen bra. Det var også noe svak manus. Uten å spoile så følte jeg at filmen glemmer umiddelbart noe  av det gale to karakterer har gjort. Jeg likte at filmen ga Cyclops noe å gjøre. Det var ikke mye, men det er fint å se at denne fan favoritt endelig kan få noe å gjøre. Selv om Jean Grey, Nightcrawler, Psylocke og noen andre ikke fikk nok å gjøre ga de meg håp for fremtidige filmer. Selv om filmen ikke finner tid til alle karakterer så setter den opp de neste filmene i serien.
Jeg syns også filmen ikke klarte å balansere alle karakterene i filmen. Det er veldig mange karakterer, og dette gjør at de rette ikke får nok karakterutvikling. Singer burde fjernet noen karakterer får å gi andre mer å gjøre.

På skuespill fronten er det litt blandet. McAvoy og Fassbender leverer som vanlig, men de nye unge skuespillerene i filmen får ikke nok å gjøre til at jeg føler jeg kan bedømme dem. Det må allikevel pirkes på Sophie Turners mindre solid Amerikanske dialekt. Evan Peters Quicksilver er med igjen og stjeler igjen filmen når han er på skjermen. De velger å gjenta suksessen fra forrige med en ny Quicksilver scene som er ganske god. Han får mye mer å gjøre i denne filmen og leverer godt. Dette gjør opp for filmens svake skurk. Oscar Isaac er en god skuespiller, men Apocalypse er en kjedelig skurk som vil ødelegge verden. Ikke noe nytt på superhelt fronten akkurat.

Apocalypse er langt ifra den beste X-Men filmen, men fortsatt en underholdende om noe treig film.

6.5

Greit nok