WOOOOO!

Wonder Woman er den nyeste superhelt filmen fra Warner Bros basert på DCs klassiske heltinne. Den er regisert av Patty Jenkins, og har Gal Gadot og Chris Pine i hovedrollene, som Diana og Steve Trevor.

Jeg får begynne med skuespillerene, hovedsaklig Pine og Gadot. Jeg likte det lille vi fikk se av henne i Dawn Of Justice, og jeg likte henne enda mer nå. Hun har den sjarmen og karismaen som er nødvendig for å lede en stor blockbuster. Det hjelper også godt at hun har fått en veldig god karakter å spille. Diana er en god kominasjon av "super badass" og sårbar person. Chris Pine var også solid og minst like, om kanskje litt mer, viktig i sin rolle. Han har jo god erfaring i sånn rolle etter å ha spilt Captain Kirk i flere år, men jeg følte dette var den rollen ett hakk høyere enn Kirk. De to har god kjemi, og får gode scener og dialog sammen. Det er også ett par birolle som bidrar fint. Trevors assistent i filmen var en god "comic relief". Hun ble brukt i akkurat rett dose.

Filmen har også en god historie. Uten å avsløre noe så kan jeg si at den personlige konflikten til Diana, kombinert med en såpass brutal krig, fungerte utmerket. Filmen er også hjulpet av ett solid manus, som gir god dialog, historie og akkurat rett miks av plot og humor. Jeg syns ofte at visse superhelt filmer har så mye humor at det ødelegger det seriøse elementet med filmen. Det problemer oppstår ikke her. Filmen har også god action. Jeg satt pris på det var mye fokus på karakterene og historie slik at den ikke ble en generisk blockbuster.   Filmen har selvfølgelig mye action når det første begynner, og den er god. Det er alltid kjekt å se superhelter gjorde kule ekstraordinære ting, og det fortsetter her. Jeg må også nevne den meget gode musikken til filmen. Det eneste jeg kanskje ville pirket på, og det er lite, er at begynelsen kanskje føltes ut som en veldig "rushed" origin. Det er rikitignok veldig lite.

Wonder Woman er en meget god superhelt film. Den har god action, plot og karakterer og leverer god underholdning hele veien. Det er vanskelig for meg å si hvor jeg rangerer den på listen over superhelt, fordi jeg har sett ganske mange, men jeg tror nok det hadde blitt høyt. Hadde ikke Logan kommet ut tidligere i år, hadde jeg nok sagt at dette var den beste superhelt filmen på mangen år. Som med den filmen er dette ett resultat av hva som skjer når du lar en god regissør lager en skikkelig film. Mer av dette takk!

8.5

• Gadot og Pine
  • Mye Superhero goodness