Make love, not Warcraft

Warcraft er en film som kritikere garantert vil mislike, og mange WOW fans vil kritisere av prinsipp. Jeg kan derimot si at det Duncan Jones har levert faktisk er ganske kompetent. Det jeg fryktet mest var at orkene i filmen ikke ville virke. Heldigvis har Jones og flere kapable skuespiller gjennom motion capture gjort en veldig god jobb med å gi liv til orkene. Paula Patton, Daniel Wu og Toby Kebbell spiller de viktigste orkene, og gjør en god jobb. Kebbell er god som hovedorken Durotan. Kebbell har visst før at han kan spille godt gjennon mo-cap og leverer igjen. Daniel Wu er en helt akseptabel skurk.Jeg følte ikke denne historien trengte en stor skurk. På menneske siden gjorde Travis  Fimmel, Ben Foster og Ben Scnetzer alle gode innsatser. Fimmel gjorde en god jobb som den menneskelige hovedrollen, og var en god helt og karakter. Ben Foster ga oss en god, mystisk og kompleks Medivh. Det må derimot nevnes at jeg syns filmen lett kunne kuttet noen mindre karakterer, og gitt scenene deres til andre karakter. Den eneste skuffelsen skuespill messig var Dominic Cooper. Jeg føler ikke han passet som King Llane, og burde fått en annen rolle.

Som nevnt fungerte orkene, men også den andre CGI-en. De klarer .å unngå å ta en Hobbit, og gjør at det faktisk ser ut som den kan være ekte. De unngår at det ser for CGI aktig ut, at det blir distraherende. Filmen fortjener også skryt for at den ser ut som en ekte fantasy verden. Filmen har en enkel, men effektiv "first contact" historie som fungerer. Den er ikke så komplisert at de av oss som ikke spiller WOW, blir forvirret. Det må sies at jeg syns det skjedde veldig mye, og at filmen hadde hatt godt av en ekstra halv time. Da kunne noen scener fått litt mer tid, og ikke kjennes ut som de ble rushet gjennom. Jeg må også på musikk fronten skryte av Ramin Djawadi som har komponert solid musikk.

Dersom du forventer ett episk masterstykke a là Ringenes Herre blir du nok skuffet. Dersom du går inn uten noen meninger på forhånd kan det faktisk hende at du opplever en action fylt fantasy film med gode karakterer. Jeg vet ikke om jeg vil går så langt som å kalle dette den første topp kvalitet filmen basert på spill, men den er ganske kompetent.

7.0

• Orkene leverer
  • God action fylt historie