Brad Birds nyeste film

Tomorrowland er en science fiction film fra Disney regisert av Brad Bird. Filmen har et stort budsjett, og George Clooney og Britt Robertson i hovedrollene.

Tomorrowland er et klassisk eksempel på en enorm skuffelse. Dette er en film med stort budsjett, men få positive egenskaper. Jeg begynner med historien. Den er innviklet, og det tar altfor lang tid før det skjer noe. Det er veldig mye fokus og energi lagt inn i "fancy" sci fi teknologi og spesielleffekter, men lite av det har godt resultat. Selve CGI  er god, men det hjelper veldig lite. Det føles nesten som om mye av verden her er designet av små barn, og Bird og Disney har ikke redigert noe eller sagt nei til noe.

Som nevnt er CGI-en bra, og det er egentlig alt. Filmen har cheesy og unødvendig hemmelighetsfull dialog, som er levert av skuespillere som ikke prøver veldig hardt. Robertson er veldig ujevn i hovedrollen, og en ung britisk jente som spiller en mystisk karakter får kanskje flere replikker en hun burde få. Clooney klarer i det minste å overbevise når han leverer dialog. Karakteren hans er ikke veldig interesant, men han prøver vertfall. Filmen begår også en stor filmsynd, med å gi rolle til en god skuespiller, som Hugh Laurie, å sløser det vekk med dårlig karakter og manus.

Det er også masse unødvendige scener. En på slutten spesielt drar seg ut altfor mye. Til tross for filmens lengde på over to timer tar det egentlig veldig lang tid før historien virkelig begynner. Filmen kan egentlig virke som en middelmådig animert film som ble gjort om til live action med mye suksess.

Til tross for store navn, stort budsjett og Brad Bird er Tomorrowland en veldig svak film på alle punkt. Den klarer ikke å maskere den svake historien, skuespillet og dialogen, med mye CGI og fine visuelle triks. Filmen føles som den er skrevet av små barn uten begrensinger.

3.5

• God CGI

• Skuespill