Thor vs Hulk?

Thor: Ragnarok er regisert av Taika Waititi og er den tredje filmen i serien. Den handler om at Thor må finne vei tilbake til Åsgard etter et dødsguddinen Hela blir sluppet fri.

Thor har etter min mening hatt den svakeste filmserien i Marvel universet. Den første var ålreit og den andre var veldig meh. Jeg vil påstå at den tredje er den beste, men den er ikke akkurat feilfri. Jeg begynner med positive ting. Chris Hemsworth gjør sin beste Thor. Han er karismatisk og morsom, og ser ut som han kan være en badass kriger. På skuespiller fronten var det egentlig ingen som stakk seg negativt ut. Jeg stilte litt spørsmålstegn med Tessa Thompson blanding av flere Engelske dialekter, men det er en liten klage. Tom Hiddleston er god som Loki, Cate Blanchett god som Hela og de fleste egentlig sine roller godt. Ikke alle karakterer fikk like mye å gjøre. Både skurken Hela, og Bruce Banner kunne godt ha vært brukt mer. Hela er, som Marvel skurker flest, svake. God skuespiller, svak karakter. Idris Elba var også god når han var med.

Filmen skårer også høyt på underholdning. Den har god humor, selv om det blir for mye humor i Marvel filmer, og solide action sekvenser. Historien var veldig god i en stund. Den tredje akten følte jeg avsporet kvaliteten på filmen mye. Det føltes som en god film veldig lenge, som plutselig hadde nådd en halvhjertet konklusjon. Filmen var vel bra skrevet, men hadde noe problemer i manuset. Hovedsaklig den tredje akten, noe av humoren og at det føltes som skurken var funnet på for denne filmen.

Thor: Ragnarok er min favoritt av de tre Thor filmene. Den er en underholdene og solid action film, med svak skurk og en tredje akt som holdt den litt nede. Hadde de to elementene vært bedre tror jeg denne filmen kunne ha vært mye bedre. Jeg hadde også satt pris på mindre humor.

7.5

Ingenting bra å si!

Film & TV Skrevet av: andreas b Skrevet: 30. October 2017