Netflix film round 2

The Fundamentals of Caring er en ny Netflix fiml regisert av Rob Burnett, med Paul Rudd, Craig Roberts og Selena Gomez. Den handler om en tidligere forfatter som blir pleieren til en ung mann med sjelden muskesykdom.

FIlmen er en drama komedie og fungerer ganske godt. Unge Craig Roberts gjør en god jobb, med en karakter du ikke nødvendigvis føler sympati for med en gang. Han vokste på meg gjennom filmen, og var sterk i både de komiske og dramatiske scenene. Jeg er en som ofte misliker unge skuespillere, og syns sjelden at de er klare. Heldigvis var Roberts klar og gjorde en god figur. Paul Rudd er også veldig sterk. Dette er en rolle vi ikke er vant med å se han i, og han leverer en meget sterk prestasjon. Han viser den komiske sjarmen vi er vant med, men også en sterk dramatisk side vi ikke har sett enda. Selena Gomez er med i filmen og gjør en grei innsats. Jeg hadde ikke noe problem med henne, men hun en ganske uoriginal karakter å spille.

Det som holder filmen sammen er forholdet mellom Rudd og Roberts' karakterer. Deres egne personlig problemer er driver historien fremover. Uten å av avsløre noe så kan jeg si at det er her det meste av dramaet kommer fra. Historien fungerer egentlig ganske bra. Det eneste problemet jeg hadde med filmen var at jeg følte jeg hadde sett mye av dette før. Filmen var vel noen forutsigbar, men skuespillet og karakterene gjør at den fortsatt leverte. På komedie fronten, trenger du ikke forvente noe magekramper og store latteranfall. Filmen hadde allikevel god humor, mye takket være Paul Rudd og ett godt manus.

The Fundamentals of Caring er en ganske god drama-komedie fra Netflix. Selv om det ikke er en "rolling on the floor laughing" film så blander den humor og drama effektivt med to gode hovedroller.

7.0

• Rudd og Roberts