Ein anmeldelse av Megan Fox sin første film på to år

Teenage Mutant Ninja Turtles fra 2014 er en "reboot" av filmserien fra 90-tallet basert på den kjente tegneserien av samme navn. Den er regisert av Jonathan Liebesman. Filmen foregår i ett New York som sliter med en ond ninja klan. Fire muterte skilpadder kommer ut av kloakken for første gang på 15 år for å stanse dem, og di blir oppdaget av April O`Neill (Megan Fox).

Det er nok ingen overaskelse at dette ikke er noen stor film. Den har noen gode action scener og grei "CGI", men skuespillet, historien og forsøkene på humor funker dårlig. Will Arnett er med i filmen som "comic relief", men er ikke spesielt morsom. Megan Fox gjør heller ingen stor innsats i hovedrollen, og viser nok en gang at hun har ansiktet og talentet til en pornoskuespiller. William Fichtner er heller ikke veldig inspirerende som skurk.

Filmen har visstnok gjort enn god job med personlighetene til "The Turtles". Dessverre er karakterene fortsatt ganske kjedelige. Det er en intern konflikt mellom to av dem, men den konflikten blir glemt rett etter at den blir nevnt og blir plutselig løst ut av ingenting. Selv om Michael Bay "offisielt" ikke har regisert filmen, er ikke fingeravtrykkene hans vanskelige å se. Eksplosjoner, fine damer, produktplassering og barnslig smårasistisk humor.

Den beste delen av filmen er action scenene. Det er veldig mye spesial effekter involvert her som stort sett er bra, men såpass må man kunne forvente av enn film med 125 millioner dollar i budsjett.
Dersom du setter deg ned for å se filmen uten store forventninger, blir du nok allikevel skuffet. Den beste måten og se denne filmen på er og slå av hjernen på forhånd. Nå skal jeg ikke kritisere for hardt, for jeg mistenker at om denne filmen hadde kommet ut da jeg var barn, hadde jeg nok likt den.

6.0

Ok

• God action