Face your past. Choose your future.

T2 Trainspotting, en enormt unødvendig tittel forresten, er oppfølgeren til den skottske klassikeren Trainspotting. Den er som den forrige regissert av Danny Boyle, og har Ewan McGregor, Ewen Bremner, Jonny Lee Miller og Robert Carlyle tilbake i de samme rollene. Filmen foregår 20 etter den første.

Filmen er som den forrige en slags kombinasjon av svart komedie, drama og crime. Filmen er ganske spesiell. Den har en historie og generelt innhold som sikkert ikke er ment for ett svært publikum. Jeg fant det veldig underholdene, og jeg likte energien og tempoet til filmen. Det var også mye morsomt i filmen. Danny Boyle har gjort god regi, og skjønner tydeligvis hvordan du lager en oppfølger.

Alle fire skuespillerene som er tilbake gjør en god jobb. De fire karakteren er veldig forskjellige og alle fire gjør sine roller godt. Robert Carlyle er veldig overbevisende som den ustabile og voldelige Begbie. Dette er ikke en karakter det er ment at du skal like, men Carlyle for noen scener å skinne i . Ewen Bremner gjør en veldig rolle som Spud. Karakteren er veldig forkjellig fra den første filmen. På en god måte selvfølgelig. Han har kanskje den mest sympatiske karakteren, sammen med Rent Boy. Ewan McGregor spiller den mest allminnelige rollen, egentlig det nærmeste filmen kommer en "straight man", og bekler den rollen godt. Jonny Lee Miller har kanskje den karakteren om har vokst minst, men leverer varene allikevel. Den eneste nye er Anjela Nedyalkova som Sick Boys "kjæreste" Veronika. Hun spiller kanskje ikke den mest originale karakteren, men gjør allikevel en fin innsats.

T2 Trainspotting er en vanskelig film å anbefale eller ikke anbefale. Det er en veldig spesiell film som definitivt ikke er for alle. Jeg tror dette er en film du enten vil elske eller hate. Jeg personlig syns den var en god regissert, skrevet og spilt film, som fungerte fint som en oppfølger til en klassiker. Den unngår den fellen mangen går i å gjentar ikke bare den første.

8.0

• Godt spilt
  • Solid underholdning