"I look like someone's homophobic aunt! "

Spy er en spion komedie regisert av Paul Feig med Melissa McCarthy, Jude Law, Jason Statham og flere andre i rollene. Filmen handler om Susan (McCarthy) som ikke er felt agent som må ut i felten for få finne en atombombe som skal selges på svartemarkedet.

Vanligvis er jeg ikke en fan av McCarthy fordi hun prøver for mye, men her synes jeg hun var sterk. Hun fikk mye morsomt å si og gjøre, og var støttet bra av andre skuespillere. Den beste var Jason Statham, som styggmunnet agent som er flinkere i sitt eget hode enn han egentlig er. Flere av birollene er også morsomme, blant annet; Miranda Hart, Peter Serafinowicz og Allison Janney. Hart spesielt har en viss komisk sjarm, som gjør henne svært underholdende. Feig skal også ha skryt for å ha brukt kjendis "cameo" rett, uten at det føles presset inn bare for å gjøre det.

Rose Byrne som hovedskurken er vel helt akseptabel, selv om historien ikke er det viktigste her. Historien er der denne filmen bommer litt. Det kan nesten virke som om noen scener ble skrevet og filmet, men så slettet etterpå uten å fikse hullene. Dette gjør at filmen ikke er av samme kvalitet som en lignende film fra tidligere i år, Kingsman. Selv om historien er litt "shaky" så er filmen veldig morsom, og den fikk meg til å le opptil flere ganger.

Filmen har 15-års aldersgrense, og språkbruken og volden i filmen gjør at det er forståelig. Denne er mer komedie basert enn action sammenlignet med Kingsman. Det er ikke en dum ting, fordi det ville ført til mye sammenligninger med den, og da ville nok Spy ha kommet tappende ut. Di fleste, som ikke er meg, vil nok ikke tenke over dette, heldigvis for filmen sion del.

Spy er en solid komedie som sikkert vil underholde. McCarthy, Hart og Statham er alle veldig morsomme i sine roller og dette til en komedie som er verdt å se.

8.0

• Statham og Harts biroller