It's just a barrel. How bad can it hurt?

For å ha sagt det med en gang, Adam Sandler spiller hovedrollen, og allerede her starter problemene. Vi vet alle at Sandler ikke kan spille noen andre roller enn seg selv, slik har det alltid vært, og slik kommer det alltid til å være. Noen ganger funker det, andre ganger ikke. Det gjorde ikke det denne gangen.

Plotet er like enkelt som det er idiotisk. På 80-tallet er arcadegaming vanvittig stort, og det er her historien starter med unge Brenner (Sandler) som spiller rundt i arcadehaller sammen med Cooper (som senere blir president..) (Kevin James), Ludlow (Josh Gad) og Eddie (Peter Dinklage). NASA sender her ut en tidskapsel ut i rommet, og sender med masse spillfigurer i denne. Romvesen finner denne, og tolker det hele som en utfordring. I senere tid (2015?) angriper de jorda, og det er i form av spillfigurer. Her snakker vi om Pacman som freser rundt i gatene og tygger på det han finner, Donkey Kong som pælmer tønner rundt seg, og tetrisbrikker som knuser bygninger og biler.

Her er det selvfølgelig (hvorfor..?) oppgaven til nevnte personer å slå tilbake og få stoppet invasjonen av jorda. Samtidig som Brenner sliter med "sine indre demoner" etter at han ble slått i en turnering av Eddie i en helt unødvendig og tørr sidehistorie som gjerne kunne blitt droppet sammen med skuespilleren, og latt stakkars Dinklage få beholde verdigheten..

Pixels hadde potensiale til å bli et skikkelig kjærlighetsbrev til gamere, omtrent på nivå med "Wreck it Ralph" som kom ut for noen år siden. Dessverre ble dette bare en smørje av gamle spill, halvdårlig CGI, kjedelig skuespill og manus, og det viktigste av alt, den mangler gleden og lidenskapen du finner i en gamer. Her er det nok bare hentet tilfeldige spill som regissøren husker fra barndommen. "Danki Kaaang..."

Så kommer vi til en annen ting som virkelig ikke holder mål. Humor. Denne filmen prøver rett og slett alt for hardt å være morsom, men det er bare utrolig dårlige vitser som ikke hadde fått respons på rorbua engang. Som nevnt er det Adam Sandler i hovedsetet, og dersom du liker hans type humor er dette garantert filmen for deg.

Dette er en film som virkelig hadde potensiale til å nå store høyder, med store skuespillere oget konsept som går rett hjem hos veldig mange. Filmen havner dessverre litt under middels når de store skuespillerne blir brukt i dårlige biroller, og hele konseptet ikke holder mål. Beklager, prøv igjen.

3.0

Ganske labert!!

• Ok cgi