Rrrr

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales er den femte filmen I serien og er regisert av Joachim Rønning og Espen Sandberg.

Denne filmen har noen gode skuespillere, grei underholdning og er god visuelt. Johnny Depp er igjen god I sin rolle, og både Kaya Scodelario og Javier Bardem er gode I sine roller. Det er dessverre ikke nok til å forsvare 230 millioner dollar I budsjett. Jeg syns ikke filmen var direkte dårlig, og jeg følte meg underholdt hele tiden, men den er enormt middelmådig. Scodelario var god, men karakteren svak. Hun var urealistisk kapabel til alt for mangen ting. Og ja, jeg er klar over at dette er en fantasy film. Hun spiller jo godt så om karakteren var bedre skrevet, kunne den ha vært meget minneverdig. Den andre nye helten er Brenton Thwaites som Henry Turner, Will Turners sønn. Han minner egentlig mye om den karakteren. En kjedelig helt som du glemmer fort. Javier Bardem er også bortkastet I sin rolle. God skuespiller, men svak karakter. Til og med Jack Sparrow er svak. Det kan nesten virke som om at de som skrev filmen ikke kunne huske hvordan karakter er.

Den største bommerten er derimot historien/manus. Det var veldig mye som var veldig beleilig. Karakterer som er akkurat der de trenger å være, og flere ting som ikke virket som de avr spesielt godt gjennomtenkt. Jeg syns historien om Henry`s forsøk på å redde faren hadde betydd mer dersom karakteren var med I filmen. Det hjalp heller ikke at vi aldri får se Will Turners liv på “The Flying Dutchman”. Det virket også som du ikke hadde bestemt en klar tone.

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales er helt ålreit film med brukbart underholdnings nivå, som blir holdt nede av altfor mye dumheter. Kanskje på tide å legge denne serien død?

5.5

Ganske middels