Marvel niggah

*SPOILER WARNING*

PLOT: Historien var god. Både flashbacks og "present day" funket. Serien balanserte backstory med karakterutvikling bra. At den antatte hovedskurken ble drept i episode 7 var et bra sjokk. Måten Lukes krefter ble framstilt var solid. Vi fikk se svakheter ikke bare i evnene hans, men også fordi han bryr seg om andre. Ett problem med udødelige karakterer er at det er ingen spenning.

HELT: Kanskje det jeg likte best med serien var helten. Da jeg anmeldte Jessica Jones, sa jeg at han var god. Det var alt. Han er igjen meget god, og det er også skuespilleren. Mike Colter har fordelen av at han fikk spille rollen i en annen serie før han fikk egen serie. Dette hjalp han nok til å gjøre en god jobb. Luke var en god karakter, fordi han som de andre Netflix/Marvel heltene er kompleks. Dette er mye takket være at disse seriene har mer voksent innhold.

SKURK: Serien går gjennom flere skurker. Med variabel kvalitet. Den beste var Cottonmouth. Karakteren minnet litt om Kingpin på en god måte. Karakteren hadde en god bakgrunn og motivasjon. Han ble godt spilt og var stort sett godt skrevet. Jeg syns derimot han kunne ledd mindre. Jeg forstår konseptet "character traits", men etter en stund ble det irriterende. Nummer to, Mariah, var veldig lik Cottonmmouth. En klassisk kriminell politiker som tror de er mindre onde en de egentlig er. Karakteren fungerer sammen med de andre. Dessverre er de andre to karakterene skuffende. "Shades" var en ganske middelmådig skurk. Karakteren var ikke interesant, og var ikke spesielt imponerende spilt heller. Diamondback likte jeg heller ikke. Jeg følte han var litt "OTT", og ganster med bibel sitat er ganske uoriginalt.

ANDRE KARAKTERER: Rosario Dawson er igjen med. Det er tydeligvis en regel i Netflix/Marvel, men så lenge hun gjør en god jobb med en bra karakter har jeg ingenting i mot det. Jeg er lat så her er en kort liste med bi karakterer jeg likte; Pop, Fish, Scarfe, Dr. Jødestein. Alle bidro godt til historien. Mens jeg liker karakteren Claire, hadde jeg blandede følelser om Misty Knight. Karakten var skrevet greitt, men var noe irriterende. Hver gang hun var på skjermen ønsket jeg at scenen skulle være over fortest mulig.

ANDRE TANKER: Referanser til andre serier og filmene er alltid satt pris på. Den til tider komisk lette måten Luke Cage slåss var genial. Litt mye rap. Jeg liker ikke rap.

KONKLUSJON: Dette er nok en god serie fra Marvel/Netflix. Den har en god helt og bra story, men har ujevn kvalitet på andre karakterer. Jeg syns Jessica Jones var hakket bedre og Daredevil var mye bedre, men denne serien var absolutt bra.

8.0

• Luke
  • Story og action