X-Men: The Last Of Us

Logan er den tredje Wolverine stand alone filmen og den niende X-Men filmen(jeg teller ikke Deadpool). Den er regissert av James Mangold. Filmen foregår i 2029 og handler om en gammel og sliten Logan.

Wow! Logan er den Wolverine vi har ventet på og en verdig avslutning for en karakter Hugh Jackman har spilt i 18 år. Filmen forteller en brutal og trist historie. Jackman spiller en aldrende Wolverine. Evnen hans til å helbrede seg har minsket og han tilbringer sine dager på å ta seg av en syk Xavier i 90 årene. Hugh Jackman er en veldig god skuespiller som har gjort en kjempejobb med rollen i to tiår, og leverer sin sterkeste prestasjon her. Han spiller en knust og ensom mann som har liten glede igjen i livet, etter at nesten alle rundt han er død. Stewart er også meget god. Denne versjonen av Xavier er veldig ulik. Dette er ikke den mektige telepaten vi har sett før, men en sliten og til tider forvirret gammel mann. Unge Dafne Keen gjør også en meget god prestasjon som X-23/Laura. Hun er en veldig stille karakter som ikke sier mye, men til tross for alderen så gjør Keen en god jobb. Jeg må også trekke fram Stephen Merchant for sin rolle.

Den ble jo en ganske stor sak for oss fans når det ble avslørt at filmen skulle få en "R-rating". Mangold leverer. Denne filmen leker ikke. Mangold utnytter denne R-en til full grad. Vi får karakterer som ikke holder tilbake i språkbruken, og flere brutale action scener. Her snakker vi avkappede kroppsdeler og blod som flyter. Personlig setter jeg ikke pris på vold i film med mindre det passer filmen. Det gjør det her. Filmen forteller en meget god og brutal "road trip" historie. Denne filmen gjør det jeg mener flere lignende filmer burde gjøre. Den er en film som er god utenom action sekvensene. Jeg håper også at andre X-Men regissører lærer av dette og prøver å ha mindre karakter, og verdensendene plot.

Logan er ikke bare den beste Wolverine filmen, og den beste X-Men filmen, men en av de aller beste "comic book" filmene vi noen gang har fått. Den er er klasse eksempel på hva som skjer når et studio lar en dyktig regissør få jobbe med talentfulle folk, og friheten til å lage noe spesielt. Origins var dårlig, Wolverine var bra og Logan er fantastisk.

9.0

• Jackman
  • Stewart og Keen