Alien starring Deadpool

Life er en science fiction skrekk film regissert av Daniel Espinosa. Filmens roller er spilt av Jake Gyllenhaal, Rebecca Ferguson, Ryan Reynolds, Hiroyuki Sanada, Ariyon Bakare og Olga Dihovichnaya. Den handler om ett om en gruppe astronuater som undersøker en simpel livsform som er funnet på Mars. Det viser seg fort at denne livsformen ikke er så simpel som den ser ut.

Dersom du leste de to forrige setningene og tenkte på Alien, da må jeg gratulere. 999 av 1000 som ser denne filmen vil nok tenke akkurat det samme. Likhetene med Alien er vanskelig å ignorere, men jeg skal allikevel gi den en rettferdig anmeldelse. Vi tar karakterene først. De er alle godt spilt, med Sanada, Ferguson og Gyllenhaal som de sterkeste. Ingen av karakterene hadde veldig mye utvikling, men i denne typen film er vel ikke det så veldig nødvendig. For å igjen sammenligne med Alien, så har denne filmen ingen Ripley, Bishop eller Hicks. Ryan Reynolds spiller egentlig en veldig standard Reynolds rolle.

Jeg syns også filmen hadde ett godt spenningsnivå. Den er ikke for lang, og plottet kommer i gang relativt fort. Det gjorde for min del at den var spennende hele veien. Filmen var også god på det tekniske. Den er visuelt fin å se på og det som var av spesial var gode. Jeg likte designet på skapningen, Calvin, selv om den hadde visse likheter med andre film skapninger.

Life er ikke noe briljant mesterstykke. Den har en del likheter med Alien, og selv om den ikke kan sammenlignes positivt med den, så vil jeg fortsatt anbefale den.

7.5

• God spenning