Anmelding på Nynorsk

Kvart år kjem det ut ein Norsk stor film som får terningkast 5 og 6 frå alle aviser. Dei får ofte mykje meir skryt enn dei fortjener. Kongens Nei er årets Norske storfilm, som skal prøve å verte Oscar nominert. Spørsmålet er om den faktisk er god?

Før eg drar den konklusjonen, så skal eg gå gjennom da eg syns om filmen. Eg byrja med skodespelet. Det er mange bi roller i filmen, som eg meine var for små til å kunne bedømma. Da var ingen som stakk seg ut negativt av dei. Anders Basmo er med og speler Olav. Han er heillt grei i rolla. Han gjer ikkje ein dårlig jobb, men på grunn av kven han dele scenar med, er ikkje den eg kjem til å hugsa frå denne filmen. Den skryten må delas mellom to stykk. Karl Markovics spele ein Tysk ambassadør Kurt Brauer. Denne rolla gjer han meget godt. Han leverer ein meget sterk innsats, som ein mann som gjer det han kan for å unngå at Tysklands okkupering av Noreg vert eit blodbad. I hovedrolla, som Haakon, finn me Jesper Christensen. Han gjer rolla særdeles godt. Han får lov til å vise fram fleire sider av mannen han speler, både som en mann som ønsker å utføre sin plikt for folket, og som en far. Dette gjer han bra. Han, som ein kan sei i dagens samfunn, eige den rolla.

Så til filmens historie. Den er god og solid regissert. Regissør Poppe gjer enn god jobb med flyten i filmen. Da er fleire sekvensar i filmen kvar Tyske soldater angrip, og dei er meget bra utført. Han fange perspektivet til soldatane bra. Filmen er også visuelt solid, med god innsats frå filmfotografen. Eg har derimot nokre problem med historien. Først med eit sideplot, som involverer ein ung soldat. Eg syns at dette plottet skuffa. Sjølv om kampsekvensane var bra, kunne lett dette sideplottet ha vert fjerna uten at dette hadde forandra kvalitetet på filmen. Du kan argumentere med at dette er basert på ekte hendelsat, men det betyr ikkje att det treng ein plass i filmen. Eg synest også at filmens framstilling av stortinget var lat. Haakon framstår allereie svært sympatisk, og da var unødvendig å framstilla regjering som så inkompetent. Eg er ingen historie "buff", men eg tvila på at dei var så inkompente og pinglete. Som eit side notat må eg nevna at musikken til filmen var solid.

Så til konklusjonen. Er Kongens Nei ein veldig god film? Ja. Bør du som ikkje allereie har sett, sjå den? Ja. Vert den Oscar nominert? Eg tvile. For å oppsummera så er dette ein meget solid regisert film, med ei meget sterk hovedrolle, og ei minneverdig bi rolle i Kurt Brauer. Om den hadde fjerna eit unødvendig sideplot, og gjort dei Norske politikarane litt meir kompetente hadde filmen blitt enda betre.

7.5

• God regi
  • Christensen og Markovics er sterke