MONKEY!

KJEMPEAPE. MASSIVE ØGLER. INFØDT STAMME. LOKI. CAPTAIN MARVEL. SAM L JACKSON MOTHERFUCKA!

Kong: Skull Island er regissert av Jordan Vogt-Roberts. Den er den andre filmen i Legendarys nye MonsterVerse. Den har Samuel L Jackson, Brie Larson og Tom Hiddleston i hovedrollene. Filmen handler om en gruppe soldater, forskere og en militærfotograf som reiser en nyoppdaget øy.
Skull Island klarer å lykkes der Godzilla ikke klarte det. Den filmen hadde god oppbygging til monsteret, men jeg syns det var altfor lite med. De beste monster filmene skla bygge opp spenning når monsteret ikke er med, for å deretter ha god action når det dukker opp. Det gjør denne filmen. Kong og de andre store skapningene er med mye, og filmen var alltid underholdene når de var det. Jeg følte også at de klarte å ha monsterene med nok til at de ble bra, men ikke så mye at du ble lei. Kvalitetet på CGI og cinematographien er såpass høy at action scenene er veldig gode og fine å se på. Du kan ikke ha mye glede i sjelen dersom du ikke liker å se en gigantisk ape slåss mot massive øgler.

Så karakterene. Ja, det er vel her filmen er svakest. Sammen med lignende filmer som: Pacific Rim, Godzilla og King Kong er det ikke spesielt imponerende karakteren. Med unntak av navn og bittelitt av personlighet så vet vi stort sett ingenting om noen av dem. Det som skiller disse ut fra de andre filmene jeg nevnte er at skuespillerene her er mer kapable. Jeg fant  karakterene tynne, godt spilt, men tynne. Når en del av soldatene begynner å dø på øya, så føltes det som at det ikke betydde stort. I filmens forsvar så betyr dette lite for kvaliteten. Det er ingen som går å se denne filmen for karakterene og deres historie, men for monsterene. Så karakterene er en liten klage.

Jeg må også si at jeg satt pris på at filmen begynner fort. Det er ofte fristende med noen filmer å bruke 40-50 minutt på å "set-up" før du kommer til poenget. Kong: Skull Island er en veldig underholdene action/monster film med sterk action og gode CGI monstre. Dersom du ønsker to timer underholdning er dette ett godt valg. Denne vil nok stå igjen på slutten av året som en av de beste blockbusterene. Den får også ett pluss for å huske at alle underholdningsmedium som foregår under Vietnam krigen MÅ bruke Creedence musikk.

7.5

• MONSTRE
  • Det visuelle