The simple bare necessities

Dragonball Evolution, Teenage Mutant Ninja Turtles, The Last Airbender. Sammen med flere Disney filmer er disse gode eksempler på at klassisk animasjon ikke alltid går så veldig bra live action. Heldigvis er den nye Jungle Book filmen ett unntak.

Regissør Jon Favreau har med hjelp av mye CGI gitt liv til ett veldig underholdende eventyr. Den enormt gode CGI gjør ikke bare filmen visuelt imponerende, men gjør at dyrene er veldig overbevisende. Takket være flere toppskuespillere som alle leverer god innsats som stemmegivere, blir karakterene i filmen underholdende og sympatiske. Til og med skurken Shere Khan(Idris Elba) har forståelig motivasjon. Den beste stemmen må jeg si var Bill Murray som Baloo. Når Bill Murray bryr seg er han fantastisk og her gjør han akkurat det. Det eneste problemet jeg hadde på spillfronten var hovedrolleinnehaver Neel Sethi som Mowgli, men på grunn av alderen hans skal jeg ikke holde det så mye imot filmen.

Når du kombinerer topp CGI, gode stemmer og underholdende karakterer er det ofte grunn til suksess. Jeg føler alliekevel at det er en viktig ingrediens til. Filmens tone. Dette er en familie film og ikke en barne film. Forskjellen er på en familie- og barnefilm er innsats nivået. Barnefilmer er ofte rettet mot de minste, så da slipper du unna med dårlig skuespill og lat humor. Heldigvis holder Favreau seg for god til det.

Jungle Book er en underholdende eventyr film fra Disney. Sterke stemmer og CGI løfter denne filmen fram til en enorm suksess. Oppfølger er nok en garanti nå.

7.5

• Topp CGI