Netflix + Marvel igjen

Jessica Jones er Marvels andre Netflix serie etter Daredevil. Serien handler om Jessica er privat detektiv med superkrefter, som oppdager at en farlig mann fra hennes fortid plutselig dukker opp. Som med Daredevil foregår seriens handling på mye mindre skala enn filmene. Jeg skal prøve å holde dette stort sett spoilerfritt.

Det første enn legger merke til er at serien fortsetter med samme mørke tonen som Daredevil. Det er mange mørke temaer som går gjennom serien. Jessica er egentlig den første skikkelige anti-hero karakteren vi får av Marvel. Hun er sarkastisk, har lite ønske om å være helt og er generelt ikke mye sosial. Krysten Ritter er veldig sterk i hovedrollen. Hun passer veldig godt, og gjør det meste riktig i rollen. I motsetning til Matt Murdoch så er Jessica en mer kompleks og interesant karakter. Dette syns jeg var en god siden Daredevil er mer kjent karakter og har allerede en mindre kvalitetsfylt film. Seriens hovedskurk spilt av David Tennant, er veldig forskjellig fra andre skurker i Marvel. Han er spilt som en mental ustabil, ekkel og forferdelig person. Tennant gjør er god innsats i rollen. Du tror på at han er denne personen. Også god er Mike Colter som Luke Cage. En bartender med en hemmelighet, og forbindelse til Jessica.

Serien er god spilt, mørk og spennende, men har noen problemer. Den kunne enkelt ha kuttet ett par karakterer uten at jeg hadde sørget noe over det. Jeg likte heller ikke at mye av problemene som oppstod i serien skjedde på grunn av dum oppførsel, for eksempel bruken av Jessicas krefter. Dette er noe som ofte irriterer meg med film og tv. Jeg syns også at for mange subplot ble løst på beleilige måter. Det skal sies at ingen av disse problemene ødela serien for min del, men hindret den å nå samme kvalitet som Daredevil.

Til tross for noen irritasjonsmoment, er Jessica Jones er sterk superhelt serie som absolutt bør sees av fans. Den er sterkt spilt og spennende.

8.5

• Sterkt spilt av Ritter og Tennant