Interplanatary Unusual Attacking Team

Guardians of the Galaxy Vol. 2 er regissert og skrevet av James Gunn. Den har  Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Michael Rooker, Karen Gillan, Pom Klementieff og andre jeg ikke vil spoile i rollene. Den foregår tre måneder etter den forrige.

Akkurat som forgjengeren er dette en svært undeholdene film. Den leverer god komedie, bra dialog og sjarmende karakterer. Karakterene er også godt spilt. Alle fem Guardians gjør sin rolle godt. Hver karakter er ulik de andre så ingen av de føles overflødig. Min favoritt er fortsatt Rocket, men de andre er også bra. Baby Groot er forskjellig fra Groot, men fortsatt genial. Pratt er en solid lead og Saldana og Gillan funker i sine roller. Dave Bautistas karakter er kanskje den morsomste og han gjør det godt. Det er for mange navn å gå gjennom, men resten av de som er med er gode.

Jeg skal derimot ikke påstå at dette er en perfekt film. Langt ifra. Jeg fant filmens historie ganske gjennomsnittlig, skurken gjennomsnittlig og action sekvensene litt skuffende. Noen av dem var ganske gode, men en del av dem var egentlig bare CGI og eksplosjoner. Jeg har ingenting imot CGI og eksplosjoner, men det er begrenset hvor lenge de er spennende å se på. Historien var egentlig ganske kort, og hadde lite spenning i seg. Det som "redder" historien er de gode karakter forholdene og kemien mellom dem. En ting som også irriterte meg her var komedien. Guardians er de morsomste og mest komiske av Marvel filmene, og dette er en av grunnene til at jeg liker filmene. Dessverre følte jeg at noen av de dramatiske scenene ble ødelagt av komedie. Jeg kan ikke si noe om skurken uten å spoile, men dersom du kjenner Marvel filmer trenger jeg ikke si noe om skurken.

Guardians of the Galaxy Vol. 2 er en energisk, sjarmerende, morsom og underholdene film. De leverer på karakterer og underholdning. For min del blir den holdt tilbake av skuffende historie og action som kunne ha vært bedre, men jeg anbefaler den allikevel.

7.5

• Gode karakterer
  • Meget morsom