Er den noe god?

Ghost In The Shell er en science fiction film, regisert av Rupert Sanders. Den er satt i en framtid hvor "cyborg" teknologi er mer og mer vanlig. Den handler om en kvinne(Johansson) som har fått sin hjerne satt inn i en syntetisk kropp. Den er en live action versjon av en manga med samme navn. Det er også en kjent anime versjon.

Tja, den var jo ålreit den. Dette er jo en film hvor enormt mange har bestemt seg for å ikke like den, enten på grunn av hovedrolleinnehaveren eller at den er basert på en manga. Dette er en useriøs måte å se film på, og vi her på Sistestopp er mer profesjonelle en det. Filmen har ett solid plot. Jeg har forstått av mange misforstod originalen, men denne føltes ikke så forvirrende. Den kan nok skyldes på at filmen ikke bruker masse symbolisme, men forteller deg hva som skjer. Jeg synes allikevel ikke at den er for "expositiony".

Jeg syns Sanders har gjort en grei jobb som regissør her. Storyen er god, og jeg syns det som er av action var stort sett god. Kanskje litt mye slow mo, men ellers godt. Det er visse tegn av "gjør-hva-som-helst-for-å-skjule-stuntmenn" syndromet, men ikke så gale som filmer flest. Mengden action er akseptabel så det er underholdene uten at det blir for mye action i stedenfor plot. Så til filmens mest kontroversielle del, Scarlett Johansson. Jeg syns hun var god i rollen. Hun har nok sjarm og dramatiske evner til å gjøre rollen godt. Det er ett par andre greie karakterer, men de er relativt tynne.

Ghost In The Shell er en god sci fi action drama. Den har grei action, god plot, god hovedrolle og solide effekter.

7.0

• Grei action