Uff.

Uff. Ja, jeg har nå sett Fifty Shades of Grey. Som du sikkert er klart over, er filmen basert på en bunke ark og blekk som er blitt limt sammen og kalt for en "bok". Historien handler om en college student som blir interesert i en ung attraktiv milliardær. Mhm, kjempe original historie.

Det er vel ingen stor overraskelse når jeg bekrefter at dette er en ganske dårlig film. For det første historien. Ikke bare er historien svak, men på de 2 timene denne filmer varer er det enormt lite fremgang i historien. Det virket logisk å tro at lengden på filmen var på grunn av sex scener, men nei. Til tross for at den er Rated R i USA, og blir beskrevet som et erotisk drama er filmen overraskende tam. 2-3 korte scener og litt nakenhet er egentlig alt. Ikke bare er selve historien dårlig, men dialog og manus er ikke spesielt bedre. Det er flere scener som fikk meg til å le. Problemet er at dette var seriøse scener som ikke prøvde å innspirere latter. Filmen har også veldig mye lite diskre symbolikk.

Filmen imponerer heller ikke stort på karakter fronten. De to i hovedrollene har nærmest ingen kjemi sammen, og de fleste birollene er egentlig supermodeller uten mye dialog. Det er ikke stort positivt å si om skuespillet heller. Jamie Dornan er god i serien "the Fall", men gjentar ikke suksessen her. Det kan vel riktignok tenkes at ikke engang Morgan Freeman kunne overbevist med dette manuset. Dakota Johnson imponerer ikke i hovedrollen, men skal få litt skryt fordi det faktisk virker som at hun prøver å gjøre en god jobb. Ikke bare er spillet dårlig generelt, men karakterene er ikke spesielt imponerende heller. Ana skal visstnok være interesert i Christian, men han er jo så veldig creepy. Dersom han ikke hadde vært skam rik og sett ut som en modell, hadde hvem som helst med litt intellekt ringt politi 30 minutt inn i filmen.

For å oppsumerer er Fifty Shades en meget dårlig film, basert på en bunke ark, som kilder sier er ganske dårlig. Med svak historie, dårlige karakterer og mye utilsiktet humor leveres det her et veldig svakt stykke film. Det verste er at på grunn av kino suksess vil det uten tvil bli flere. Filmen svikter til og med på det enen du burde kunne forvente av den, nemlig sex scener. Filmens regissør har faktisk en OBE. Den burde bli tatt tilbake på grunn av denne filmen.

3.0

Ganske labert!!

• Dakota Johnson prøver vertfall