SPOILERS AHEAD!

*SPOILER ALERT FOR HELE SESONGEN*

Etter enda en sesong med Daredevil, føler jeg meg komfortabel med å kalle dette for det beste produktet i Marvel Cinematic Universe.  Den andre sesongen tar alt det gode med den første sesongen, og bygger videre på det. Denne anmeldelsen vil gå utifra at du har sett sesong 2.
Det leveres godt på karakter fronten. De gamle karakterene gjør alle god innsats igjen. Charlie Cox, som jeg syns bør være kandidat for James Bond, gjør det igjen veldig sterk i hovedrollen. Han er nok ikke den som vil være sesongens "standout", men fortjener mye skryt for sin innsats. Vincent D'Onofrio, gjør igjen god innsats som Wilson Fisk. Måten han ble brukt i historien denne sesongen føltes naturlig. Det hadde skuffet om han bare ble glemt. En annen karakter jeg var fornøyd med at kom tilbake var Stick. Da det ble avlørt at Nobu, i klassisk tegneserie stil fortsatt var i live ble jeg fornøyd. Karakteren var en solid skurk i fjor, og var en like god skurk og større trussel i år. Jeg var veldig fornøyd med de nye karakterene. Elodie Yung, var en positiv overraskelse som Elektra. Hennes fortid med Matt, forbindelse med Stick og the Hand fra forrige var alt vel passet inn. Hennes "død" kom som en overraskelse, men føltes ikke for tidlig. Den karakteren som derimot vil være den folk snakker om må være Jon Bernthals Frank Castle. Dette var fjerde gang karakteren dukker opp i live action format, men er første gangen noen fikk karakteren til. Han er akkurat sånn vi ønsker å se The Punisher, voldelig, farlig, skadet og en ekstremt mørk anti hero. Bernthal gjør en topp innsats, å fortjener faktisk EMMY nominasjon.

Serien balanserer karakterene og de forkjellige plottene godt. Ingen føles dratt ut eller unødvendig. Alle beveger seg i ett solid tempo. Siste episode bygger også fint opp neste sesong med en solid cliffhanger. Det ble gjort en god jobb med å finne plass til easter eggs uten å overdrive. Jeg var fornøyd med å se at vi virkelig fikk se Matts svake side. Han møte flere fiender som klarte å utnytte hans avhengighet på lyd. Når det til tider kan virke som han ikke har noe handikap, er det godt å se at de ikke er redd for å vise heltens svakheter. Serien fikk ifjor mye skryt for sine action scener, spesielt enn lang tagning. Serien leverer igjen mye god action, inkludert ett ny 5 minutter tracking shot, som mest sannsynlig ikke er en tagning, og en i fengsel. Den i fengselet er stikker fram i minne spesielt, fordi den viser fram forskjellen på Matt og Franks stiler. Det var hint av det overnaturlige uten at det ødela noe. I motsetning til Arrow hvor magi har ødelagt en del av sesong 4, så klarte folkene bak Daredevil å ha ett overnaturlig element uten å overdrive. Det merkes godt med karakteren Nobu, som på mystisk vis overlevde to ting som burde drepe han, før han ble drept av Stick. Jeg klarer egentlig ikke å komme på noe negativt å si om sesongen. Jeg kan egentlig fortsette i evigheter å skrive om denne sesongen, men jeg tror ikke jeg har nok synonym for fantastisk.

Daredevil er nå det beste Marvel byr på. Serien har action, historie og karakterer i topp klasse. Den leverer på alle punkt og skiller seg ut fra andre Marvel produkt med en mer seriøs tone.

10

Mesterverk