"I can`t drive, I`m a goose"

Cinderella er en romantisk fantasy film regisert av Kenneth Branagh, med Lily James som Ella, Cate Blanchett som stemor og Richard Madden som prinsen. Historien er jo veldig kjent og du vet nok hva som skjer.

Disney har jo fått det for seg at alle klassiske tegnefilmer må få en live action versjon. Det har jo ofte blandede resultat. Filmen fortjener skryt for overbevisende CGI som ikke ser for Hobbit-ish ut. Lily James fortjener også skryt for innsatsen i hovedrollen. Dessverre så er det mange andre som ikke fortjener samme skryt. Stemoren og stesøstrene er ganske svake. Det forsøkes å gjøre de to komisk dumme, men det ble bare irriterende. Cate Blanchett er også overaskende svak som stemoren i en film med masse unødvendige og svake karakterer. Richard Madden er litt blandet som prinsen. Det er ingen tvil om at han passer til rollen fysisk, men hans Skotske dialekt holder ofte på å dette ut.

Selv om du på ett eller annet vis aldri har hørt historien om Askepott skjønner du fort hvor dette ender. Filmen er ikke veldig revolusjonerende historiemessig. Tempo i historien er litt ujevnt. Det går veldig seint, så plutselig fort og så seint igjen. Filmen bommer også sterkt nå den prøver på komedie. Nesten all kommedie i filmen bommer grovt, og blir mer "cringe" enn haha.

Cinderella er en helt grei film, som sikkert er mye bedre dersom du er inne i den rette målgruppen, noe jeg mest sannsynlig ikke er. En middelmådig historie og mye svake karakterer gjør allikevel at denne ikke kan anbefalest til alle.

5.5

Ganske middels

• Overbevisende CGI