Spinnoffserie fra Breaking Bad. Kan dette bli noe?

Breaking Bad er muligens en av mine absolutte favorittserier, og gikk sin seiersgang over hele planeten til de ga seg mens leken enda var god. Til skuffelse for veldig mange, inkludert vedkomne bak tastaturet. Kort tid etter, annonserte AMC at de ville lage en spinoffserie, basert på vår alles elskede advokat Saul Goodman. Rettere sagt, det er en prequel-serie som forteller Saul Goodman's historie fra han starter som en middelmådig advokat som ikke klarer å fikse en eneste god jobb, til å bli en slibrig kriminell klyse som spesialiserer seg på å få meth-dealere og andre i undergrunnsmiljøet ut av fengsel og andre kniper.

-OBS OBS! SPOILER FRA BREAKING BAD OG FØRSTE EPISODE AV BETTER CALL SAUL UNDER!! VIL DU IKKE LESE DETTE, BLA NED TIL ETTER BILDET!-

Siden store deler av meth-miljøet i Breaking Bad (DET ER FORTSATT SPOILERS HER, SISTE ADVARSEL!) blir drept i serien, mange av vår hovedmenn, Heisenberg og Jessie, åpner en prequel opp for å kunne hente tilbake mange av disse i en ny serie. Dette kan absolutt være interessant, og i allerede første episode har vi sett flere, inkludert selvfølgelig Saul, men også Mike Ehrmantraut og ikke minst selveste Tuco Salamanca. Dette gleder jeg meg til å se mer av!

-SPOILER SLUTTER HER, NÅ KAN DU LESE TRYGT VIDERE NEDOVER!-

Første episode av Better Call Saul begynner veldig treigt, og starter med å se Saul i sitt nye undercoverliv etter hendelsene i Breaking Bad. For så å begynne med å vise hans treige og stakkarlige liv før han begynte å bli kriminell. Vi ser sakte men sikkert hvordan mulighetene hans åpner seg opp innenfor det kriminelle miljøet allerede i første episode, og selv om serien er smått treigt, avslutter første episode i kjent Breaking Bad-stil, med en sterk cliffhanger som får alle fangirls (og enkelte boys) til å hyle i ekstase.

Vi har allerede sett et par kjente fjes i serien, og vi kommer garantert til å se flere. Vi vet ikke om vi får sett noe til Walt og Jesse, men sjansene er nok ganske gode for å se disse. Dette er absolutt en serie jeg kommer til å følge videre med på, og noe jeg i høyeste grad kan anbefale for fans av Breaking Bad.

Som en liten bonus: Serien er utviklet i samarbeid med Netflix, og dermed vil episodene komme løpende på nevnte tjeneste, inkludert den europeiske. Du kan med andre ord gå inn på norsk Netflix og se første episode allerede NÅ! (trailer under)

7.0

• Masse referanser og kjente ansikt

• Litt treig handling så langt