Do you bleed?

Batman v Superman: Dawn of Justice regisert av Zach Snyder. Det er mye i den setningen som har gjort folk negative til denne filmen. Jeg kan fortelle at selv om den er langt ifra perfekt, så likte jeg den.

Jeg begynner med noe åpenbart. Som Zach Snyders filmer pleier å gjør, ser filmen veldig bra. Den har flere veldig gode action sekvenser som involverer Batman, som er solid filmet og koreografert. De senere action sekvensene er ganske CGI heavy og er ikke like solide som de gjort av faktiske stuntmenn, men er fortsatt underholdende syns jeg.Filmen begynner med en meget sterk scene som involverer en ung Bruce Wayne, og Bruce Wayne i Metropolis. Det som for meg var filmens store problem var redigeringen, eller flyten i filmen. Den første halvdelen var merkelig redigert, hvor det noen ganger føltes mindre som en film, og mer som flere sekvenser limt sammen. Det kan nesten virke som han som redigerte første halvdel hadde dårlig tid. Jeg kan ikke si stort om filmen uten å avsløre, men filmens hovedkonflikt var bra, og historien var god, til tross for kanskje litt mange elementer. Filmens teaser også noen andre helter på greie, men litt åpenbare måter. Jeg hadde satt pris på om de var litt mer diskre. Denne filmen gir definitivt en følelse av at dette er set up for andre filmer.

Ett område filmen leverte stort sett sterkt var skuespill. Henry Cavill gjør igjen en ålreit innsats med lille han blir gitt. Jeg syns det begynner å bli litt merkelig at etter to filmer så har han endo ikke fått mye å gjøre. Amy Adams og andre biroller gjør stort sett solid innsats. Gal Gadot følte jeg ikke fikk nok tid på seg til at jeg kan bedømme karakteren. Jeg kan derimot si at jeg ble mer interesert i Wonder Woman filmen etter dette. Jeremy Irons gjør en veldig sterk innsats som Alfred. Hans Alfred er ganske forskjellig fra de vi har sett i filmer før, og Irons klarer seg utmerket. Filmens store stjerne derimot er uten tvil Ben Affleck som Bruce Wayne. Han gjør begge sider av rollen utmerket og leverer en mørk kompleks og dreven Batman. Jeg vil påstå at han er minst like god som Christian Bale. Riktignok så er Bales Batman filmer i topp klasse, mens denne ikke er på det samme nivået. Det gjør nok at det er lettere å skinne. Han er heller ikke langt unna Kevin Conroy, som riktignok kun gir stemme. Selv om Ben Affleck går imot mange sine negative forventninger er det en som lever opp til forventningene; Jesse Eisenberg. Han er veldig "over the top" i skuespillet sitt, og jeg syns ikke hans tolkning passet inn i filmen.

Batman v Superman: Dawn of Justice er langt ifra perfekt, den sliter med noen merkelig redigering, og har ein Jesse Eisenberg som ikke hører hjemme i denne filmen. Jeg syns derimot at filmens action, historie og Batfleck gjør at jeg kan en tommel opp. Det er ingen The Dark Knight hundre tomler i været, men en film jeg likte nok til at den får positivt fra meg. Også viss du lurte så er dette mer Batman film enn Superman film.

6.5

Greit nok

• BATFLECK!