Assemble!

Avengers: Infinity War er den nyeste filmen fra Marvel. Den er regisert av Russo brødrene og har veldig mange skuespillere med.

Massiv. Spektakulær. Episk. Ord som sikkert vil bli brukt til å beskrive denne filmen. Ikke mine ord, men jeg likte filmen meget godt. Den er langt fra perfekt. Det er altfor mange karakterer å balansere, og det betyr at noen ikke blir like bra utnyttet. Flertallet funker, men det føltes til tider som at visse karakterer var med kun for å være med. De som blir gjort bra, er derimot utført meget godt. Karakterene kan deles opp i tre grupper, og den ene bli mye mindre og svakere utnyttet sammenlignet med de to andre. Thor, Thanos, Stark, Strange og Spider-Man var de som sto mest positivt frem for min del.

Thanos var en godt utført skurk(sjokkerende!). På grunn av den typen film dette er så får han være mye mer med en andre skurker. Det er en god ting. Brolin passer god til rollen og CGI til Thanos er god. De andre karakterene er så etablert fra før at jeg ikke gidder å skrive om de her. Det er en grei del action i filmens lange spilletid og mye av den er bra. Den er selvfølgelig veldig tung på CGI. En ting jeg satt pris på, var at Russo brødrene igjen hadde akseptable mengder humor. Det er ganske ironisk at de to som stort kun har laget komedie før Marvel er de som er flinkest med å balansere dette. Jeg syns regien deres var meget god. Det eneste unntaket var vel mengden karakterer, men jeg tror ikke det er noe de bestemte.

Avengers: Infinity War var en svært god film. Jeg har til tider begynt å bli litt lei Marvel sine samlebånd filmer, men etter denne og Black Panther tidligere i år, har min interesse godt opp. Vanskelig å si så tidlig hvor jeg rangerer denne i mot de andre Marvel filmene. På den positive siden av skalaen, men kanskje ikke blant de beste.

8.5

• Thanos
  • Masse positive "stand out" karakterer