Wait I didn't steal anything! I was returning something I stole!

Den tolvte MCU filmen er nok en blodfansen har ventet på lenge. Jeg kan da melde at til tross for noen feil er det en film som er verdt å se. Filmen handler om Scott Lang, en kriminell som blir hyret av den originale Ant Man, Hank Pym, for å ødelegge farlig teknologi fra Pyms gamle firma.

På mange måter er dette en veldig grunnleggende Marvel film. En sympatisk helt, mye humor og en svak skurk er de klassiske ingrediensene. Paul Rudd er god som Lang i både de seriøse og morsomme scenene. Det er jo ingen overraskelse at Rudd kan være morsom og det viser seg at han kan ha en fremtid i mer action orienterte roller. De fleste gjør en grei innsats i filmen, enten de er "comic relief" eller mer seriøse karakterer. Michael Pena er veldig morsom som en venn av Scott, Michael Douglas er solid som Hank Pym og Evangeline Lilly overrasket meg som Hope Van Dyne, Pyms datter. Det svakeste ledet er som nevnt skurken Darren Cross. Han minner veldig mye om den første Iron Man skurken. Han får også altfor lite å gjøre, og det han får gjøre imponerer ikke. Yellowjacket kostymet ser vertfall kult ut. Det er vel egentlig det eneste positive jeg kan si om karakteren.

Noe av det beste med filmen er når Ant Man bruker teknologien og krymper. De sekvensene er kreative og underholdende, men jeg skulle ønske det var flere av dem. Når en mann er liten og rir på maur, blir mange muligheter åpnet. Action sekvensene er som sagt underholdende, og de konstante forandringene i størrelse gjør at  det ellers vanlige "skyt og sloss" konseptet, blir kreativt og nyskapende.

En stor del av filmen er forholdet mellom far og datter. Både Scott Lang og hans datter, og Hank og Hope. Bak all humor og action, så er dette hjerte av filmen og gir karakterene klare og gode motivasjon. Du vet når du ser Marvel film at du får god humor og action, men den seriøse delen er noe mer variabelt. Det var også en utvikling i historien som var veldig forutsigbar.

Jeg var, tross noen feil, fornøyd med Ant Man. Filmen var underholdende, men gjorde for lite til at den vil bli sett på som en av Marvels beste. Forhåpentligvis betyr dette at det er mange muligheter i en eventuell oppfølger. Filmen overrasket ikke like mye som fjorårets Guardians, men så hadde den flere helter å sette fokus på. Jeg anbefaler også å unngå noen trailerer av filmen, fordi de har litt spoilere i seg.

7.0

• Paul Rudds Scott
  • Ant Man action er gøy.......